[NIEUW] Zet je ondernemers in het zonnetje met “promoties”

27 aug. 2018 | Door: Pascal Vleugels

[NIEUW] Zet je ondernemers in het zonnetje met “promoties”

Stel je wilt bepaalde ondernemers op de website in het zonnetje wilt zetten. Dit kan door ze prominenter terug te laten komen op de website. Enerzijds door ze bovenaan de zoekresultaten te tonen, maar ook door ze in de overzichten extra op te laten vallen. Met de nieuwe “promotie-module” kun je dit nu voor elkaar krijgen.

Zo werken promoties

In het Open Data Platform (ODP) maak je een nieuwe “promotie” aan. Dit kan bijvoorbeeld een partnerpakket brons, zilver of goud zijn. Iedere promotie heeft een bepaalde “waarde”. Vervolgens koppel je in het Open Data Platform de promotie aan een locatie/evenement. De waarde van de promotie zorgt voor de sortering in de overzichten. Hoe groter de waarde, des te belangrijker het item.

Voorbeeld van een promotie in het Open Data Platform

Uitgelichte tegels in de overzichten

Een ondernemer met een promotie, kan tevens een afwijkende vormgeving krijgen, waardoor deze nog meer opvalt. De weergave is afhankelijk van jullie huisstijl en design, maar een promotie kan bijvoorbeeld door een achtergrondkleur of speciaal labeltje extra aandacht krijgen.

Door middel van een opvallende tegel, of een extra visueel elementje kunnen “belangrijke” ondernemers onderscheidend worden getoond.

Maak een overzicht van alleen ondernemers met een specifieke promotie

Op dit moment was het al mogelijk om overzichten te maken op basis van een categorie, tag of marker. Het is nu ook mogelijk om een overzicht te maken op basis van een promotie. Zo is het mogelijk om op de homepage “betaalde” posities te maken voor ondernemers met een promotie of om een pagina te maken met alleen betalende partners.

Pascal Vleugels
Bekijk profiel